23.12.2021

Jak pandemia Covid-19 wpływa na zachowania dojrzałych konsumentów?

Obostrzenia związane z pandemią COVID-19 były katalizatorem zmian w obrębie wielu dziedzin gospodarki oraz wpłynęły na codzienne życie wielu osób.

W badaniu „Powroty Polaków. Raport” zrealizowanym na zlecenie Jakdojade (CITY-NAV sp. z o.o.) przez Norstat można wyczytać, że w największym stopniu osoby 55+ utraciły poczucie bezpieczeństwa (55-64 ➡ 54% wskazań, 65+ ➡ 62% wskazań).

Warte odnotowania jest to, że osobom w wieku 55-64 lat brakuje podawania ręki na przywitanie (49% wskazań), z kolei pokolenie 65+ często wskazywało największą chęć powrotu do odwiedzin u kogoś (47%) i możliwość przytulenia swoich wnucząt (44%).

Dobrze wiemy, że zadaniem komunikacji wielu firm, które chcą dotrzeć z przekazem do Silverów, jest utworzenie dla swojej grupy odbiorców strefy emocjonalnego komfortu. Czy marketingowcy w odpowiedni sposób wykorzystają powyższe badania do budowania narracji? Zdecydowanie będziemy się temu przyglądać!

Czytaj też: W Polsce nie mamy jednoznacznego określenia osoby dojrzałej-seniora.

ZOBACZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY