Generacja Silver wyznaje zasadę, że w każdym wieku można nauczyć się korzystać z Internetu – tego zdania jest aż 90% badanych w wieku 50+. Natomiast, czy e-commerce dla Silverów?
Z badań przeprowadzonych przez agencję Atena Research & Consulting wynika, że aż 97% badanych Polaków z pokolenia 50-70 ma jakiekolwiek doświadczenie z robieniem zakupów przez Internet, a dla 2/3 z nich jest to zupełnie naturalna sprawa. Ciekawą informacją jest również, że 1 na 4 osób z grona 50+ deklaruje, że co najmniej raz w tygodniu robi zakupy online. Te liczby robią wrażenie, a tendencja jest wciąż wzrostowa!
Co najczęściej zamawiają Silverzy? Z reguły są to:
➡ ubrania,
➡ sprzęt RTV/AGD,
➡ książki,
➡ kosmetyki,
➡ obuwie.
Osoby 50+ coraz częściej przekonują się do zakupów online, również w pozostałych kategoriach produktowych. Doceniają związane z tym udogodnienia, m.in. dostawę zamówień pod wskazany adres, większy wybór asortymentu oraz konkurencyjne ceny.
Aż 60% osób po 50 roku życia nie wyobraża sobie życia bez Internetu i wynik ten jest równy młodszej grupie wiekowej! Większość z Silverów korzysta z Internetu już ponad 6 lat spędzając na surfowaniu ponad 4 godziny dziennie. Zaskoczeni?
Dopasowane pod względem zainteresowań treści w połączeniu ze sposobem ich konsumowania w Internecie przez osoby z najstarszych grup wiekowych to przepis na wzrost świadomości i zaangażowania wśród odbiorców 50+.
Macie już pomysł, jakich informacji szukają w sieci Silverzy?
Posiadasz sklep internetowy? Odpowiednio dopasowana komunikacja i przejrzyste zasady oferty z pewnością poprawią jego atrakcyjność w oczach Silverów!
Czytaj też: W Polsce nie mamy jednoznacznego określenia osoby dojrzałej-seniora.
Źródło: raport „Power Generation” Atena Research & Consulting